Wednesday, October 04, 2006

Hi folks!

Eerste berichtje vanuit aussieland! En het is hier.... fantastich! Na een lange lange reis (in totaal toch zo'n 30 uur) hebben we twee dagen in Sydney gezeten. Ondertussen zijn we al in Cairns beland. Maar dus, even een chronologisch verslagske proberen te maken... Vliegtuigreis was in orde, geen problemen gehad. Wel een eerste rariteit: het volledig bespuiten van het vliegtuig (en passagiers) met insecticide tegen beesten uit andere landen. Persoonlijk vind ik dat een iets minder leuke gewoonte van hier, maar het zij zo. Geland in Sydney een tweede rariteit: het is er om zeven uur donker! Vanaf 6u gaat de zon onder, en da is echt wel vroeg. Echt, om zeven uur, pikkedonker. Swoit, da overleven we ook wel :-). Maar goed, eerste dag bestond er dus uit naar het hostel te reizen, iets eten en slaapie doen. Ons hostel lag in Bondi, een wijk in Sydney, en eigenlijk het "Salou" van Sydney. Niet echt mijn ding dus, ma bon, ons hostel was dik in orde... Volgende dag uiteraard de stad bezocht, en daar stond onder andere een operahuis :-) (eerste opdracht volbracht, maar ik kan mijn fotos hier nie downloaden, maar volgt nog...) en een grote brug. Heel den tijd rondgelopen met Katrien en Christophe, nen brusselaar die we hier hebben leren kennen, en een paar leuke buurten gezien, zoal Paddington, een wijkske vol met mooi gekleurde huisjes in victoriaanse stijl, de moeite... Bon, dus nen helen dag rondgewandeld. Dat hebben we gisteren ook gedaan, en dus hebben we echt wel enorm veel van Sydney gezien. 's Avonds terug op t vliegtuig, richting Cairns (ligt in t noord oosten, aan het Great Barrier Reef). Een gezellig en mooi stadje. Vandaag vooral onze reis verder gepland, zo gaan we morgen een tourke doen naar t regenwoud, rijden we 's avonds naar Airlie Beach (rit van 11 uur) en gaan we daar proberen een zeiltocht te maken naar Whitsunday Island (zoek daar maar eens een fotoke van op google, en wordt jaloers :p) om er een duiske te placeren :-). En voila, als dat al geen mooi reisverslag is?!
En wat is er hier anders dan in Belgie? Wel, Er staan hier geen twee puntjes op het toetsenbord om op de "e" te zetten, en t is ne qwerty. Het water draait hier met de wijzers van de klok mee weg. De zee ligt hier aan de oostkant :-). Het ruikt hier overal naar pizza. Het is hier warm. Er vliegen hier kaketoes rond, er zitten kleine mooigekleurde papegaaien in de bomen, maar ook grote lelijke vleermuizen (in t midden van sydney! op klaarlichte dag!), de kakkerlakken lopen hier gewoon op t voetpad, de auto's rijden hier links (ja jan, ge hebt gelijk), en nog zoveel meer waar ik nu niet direct kan opkomen...
En hier ga ik het vandaag bij laten, volgende keer meer!

8 Comments:

Blogger Stoffel said...

wow paradijs! whitsunday-island... nice! kwijlen vanuit de vlaamse regen...

3:20 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Super om te horen da ge goed zijt toegekomen... Ik krijg zelf al zooo'n goesting om te vertrekken! Ondertussen lees 'k met veel plezier uw verhaaltjes, zodat ik mij al wa mentaal kan voorbereiden op wat mij te wachten staat... Groetjes aan Katrien!!

Dries
x

3:33 AM

 
Blogger Miss K said...

Howdy mate! Caro, zo blij te lezen dat de vluchten goed verlopen zijn (op die insecticide-douche na dan) en dat je al volop dingen aan het bezoeken bent. Stikjaloers! Nog steeds niet met mijn baas kunnen praten, maar ik heb hoe langer hoe meer zin om je te komen bezoeken! Heb ondertussen internet thuis, dus we komen mekaar misschien op msn tegen. Have fun! x

7:19 AM

 
Anonymous Anonymous said...

hm...whitsunday-island...
heb dat dan even in google ingetypt...
Caro, neem wat zand van het strand voor me mee will'ya?

Ziet ge al kakbruin?

kus
flus

4:55 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Ik ben officieel jaloers!

Whitsunday Island ziet er super uit. Als daar haaien zijn, mag je er altijd eentje meenemen voor in ons plonsbadje.

9:28 AM

 
Blogger jaaan said...

Ooh maar ze hebben daar geen dijk om te go-carten zoals in Blankeberge... niet echt overtuigend zeker! "#ck weer een plaatsje waar ik heen wil. Smeer u goed in hé meisje!

9:55 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Hey Carolientje

Blij dat je goed bent aangekomen en al zo'n fijne tijd hebt gehad. Ik wou dat ik mijn ogen kon sluiten en ook op whitsunday island kon zijn, maar ja er zijn mensen die moeten werken. Nog maar pas vakantie gehad en eigenlijk al weer volop nood aan vakantie of misschien eerder aan minder lastige begeleidingen. Ze zeggen dat het aan het vallen van de blaren ligt. Nog een verschil met Australië daar vallen de bladeren momenteel niet. Soit amuseer je daar nog en ik ben al benieuwd naar je volgende avonturen.

Dikke zoen

Anneke

12:41 PM

 
Blogger Miss K said...

CAROLINE!!! Goed nieuws: ik mag van mijn baas 4 weken vakantie nemen!! Twee weken kerstvakantie en de twee weken die daarop volgen. Zie je het zitten om 4 weken met mij door Australie te trekken?? Ik ga dit weekend informeren voor vliegtuigticketten, hou je op de hoogte. xx

2:36 PM

 

Post a Comment

<< Home