Thursday, October 12, 2006

Fraser Island


ligt ook weeral achter de rug. Was weer een hele belevenis. Ze kwamen ons oppikken met een jeep-camionneke, en ik weet nu waarom dat da nen jeep moest zijn. Op Fraser is er geen enkele verharde weg. De autostrade is de kustlijn, wat als gevolg heeft dat er bij vloed niks anders op zit dan door het water te rijden, of door de smalle weggeskes in het regenwoud. Boebels overal, waardoor ge zelfs met gordel aan 5 meter omhoog vliegt (ale ja, ge weet wel he). Maar het was weer een prachtig stukje ongerepte natuur, en in het regenwoud stonden bomen die ge in Belgie nooit zult zien. En hoog dat die bomen waren! onvoorstelbaar. Verder hebben we ook walvissen gespot en nen dingo gezien (niet echt iets speciaals aan te zien, is gewoon ne wilde hond, maar is een attractie, en is 'gevaarlijk'). Vandaag reizen we weer een stukske verder tot in Noosa, waar een of ander natuurpark ligt dat ook de moeite moet zijn. Daar blijven we een dag en nacht, om dan naar Brisbane te trekken, een grotere stad waar ik ineens nen hoop papieren in orde moet maken om te kunnen werken. Katrien vertrekt zaterdag terug naar Belgie, en ik hoop dan snel een jobke te vinden om terug wa centjes te verdienen om dan weer verder te kunnen avonturieren. Ma goed, eerst de bus op. ole!

8 Comments:

Blogger superstar said...

life just a good

4:35 PM

 
Blogger Stoffel said...

zalig hoe je heel gewoontjes over 'een of ander natuurpark' spreekt, terwijl wij/ik hier in in 'een of ander saai kantoor' zit :-) - woehoe, werken down under, kben benieuwd hoe dat gaat lopen!

11:58 PM

 
Blogger jaaan said...

Jeuj den Australier zijn economie gaat nen boost krijgen..

12:30 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Fraser island ziet er prachtig uit. Zijt ge daar wel met de bus geraakt? Hoe gevaarlijk zijn de dingo's? Uw verslagskes doen mijn fantasie uit den bol gaan. Mam.

1:03 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Fraser island ziet er prachtig uit. Zijt ge daar wel met de bus geraakt? Hoe gevaarlijk zijn de dingo's? Uw verslagskes doen mijn fantasie uit den bol gaan. Mam.

1:03 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Ik heb ne keer teveel gedrukt.

1:04 AM

 
Blogger caroline said...

t is zoals k zei, t was geen gewone bus, t was ne 4x4. En of die dingo's echt echt gevaarlijk zijn, weet ik nie ze. diene da wij gezien hebben stond op ne meter afstand en keek gewoon naar ons, niks meer. maar er staan wel overal borden how dangerous they are...

7:28 PM

 
Anonymous Anonymous said...

hey Caroline,
ja hoor ik volg door de drukte heen je avonturen ook nog hoor.Goh ja,en wat moet de natuur daar onvoorstelbaar zijn.....om bijna echt jaloers van te worden....

11:52 PM

 

Post a Comment

<< Home