Sunday, October 22, 2006

It's freezing in Sydney!

Nee, dat is niet echt waar, maar het is hier wel behoorlijk koud. Drie dagen geleden hadden we nog 35 graden, nu is het 20 graden kouder. En ja, dan worden we ziek natuurlijk... Rode neus (nog roder dan normaal), waterige ogen, hoofdpijn, spierpijn, het kan nie op. Vandaag ben ik naar den overkant van Sydney gewandeld, en dacht dat ik nooit terug zou geraken! Maar t is gelukt... k ben onderweg een koreaantje tegen gekomen en die was juist gearriveerd en had vanalle vragen en heb hem naar ons hostel begeleid, en zo waren we sneller dan gedacht op bestemming. Maar die koreaantjes, die zitten hier overal! En grappig dat die zijn! Nu ja, da's eerder door hun slecht Engels, ma toch. In withsundays zat er o0k eentje op onzen boot, en we zijn die op elke verdere bestemming opnieuw tegen gekomen, wel leuk. Ik zal sebiet eens kijken of ik de fotos kan uploaden en dan zet ik hem erbij...
Maar misschien nog even een kort verslagske van de vorige dagen? Na een rit van 17uur hadden we de Blue Mountains bereikt. We zaten daar in een super gezellig hostel, was klein, en 's avonds werd den open haard in de living aangezet (nu ja, bij 35 graden is da nie echt nodig, ma toch, dat brengt altijd wat sfeer e). De bergen zagen er op t eerste gezicht nie erg blauw uit, maar bij nader inzien denk ik wel dat ze hun naam verdiend hebben. Als je echt door het woud stapte, en je keek naar de overkant, leek er een blauwe schijn boven de bomen te hangen. Maar euh, bon ja, de blue mountains waren eveneens indrukwekkend. We zijn er twee dagen gebleven om dan terug te keren naar Sydney. Ons hostel was super modern, ons kamer nen echte varkensstal. En stinken! Kunt ge t geloven da ik gewoon nie kon slapen van de stank van een paar vieze gasten? Gelukkig mocht ik van kamer veranderen voor de volgende dagen, en nu is t veel beter, met leuke en frisse :-) mensen. Gisterenmiddag is katrien naar huis vertrokken, en bleef ik alleen (oh no!) achter. In de namiddag heb ik dan wat rondgelopen en savonds gewoon met de roommates op dekamer gezeten. Vanacht dan helaas weer slecht geslapen door den hoest, dus sebiet kruip ik er al in denk ik. Morgen gaan we dan eens kijken wat ze hier allemaal van jobs aanbieden, maar denk toch dat ik hier niet heel lang ga blijven. Het is een leuke stad, maar zo groot! Ik loop hier een beetje verloren. Voorlopig geboekt tot woensdag, en dan zullen we wel zien. Tot de volgende!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Momenteel dus een klein en dan daarbij ook nog ziek meisje in een grote stad. Alleszins veel beterschap gewenst en zo weinig mogelijk eenzame dagen.

Dikke zoen
Anneke

6:02 AM

 
Blogger Miss K said...

Een verkoudheid! Welcome to the club! Ik loop ook al enkele dagen te snotteren, dacht dat ik eindelijk van die verkoudheid verlost was, heb ik er weer eentje te pakken... Wel leuk om te weten dat wij het momenteel eventjes een paar graadjes warmer hebben dan jij, hier is het bijna 20° :-)

6:08 AM

 
Blogger Miss K said...

P.S. prachtige foto's trouwens! x

6:12 AM

 

Post a Comment

<< Home