Friday, October 27, 2006

waar hangt de trapeze?

Hela!
Mijn eerste week alleen op australisch grondgebied is een hele drukke week geweest. Vorig weekend ben ik begonnen een jobke te zoeken, en maandagochtend belden ze me al in verband met mijn sollicitatie voor Cirque Du Soleil. Oorspronkelijk zei de Adecco madam dat ze enkel afwassers nodig hadden, maar na een kort gesprek vroeg ze of we even een telefonisch interview konden doen, en voila, na de typische sollicitatievragen was ik geslaagd voor mijn eerste selectieproef. De volgende fase bestond erin om 4 online testen te doen, en als ik daarvoor zou slagen kon ik naar het assessment centre. Ik dolenthousiast en direct gezegd dat ik dat allemaal wel zou doen, zonder er eerst eens grondig over na te denken. Tis namelijk zo dat dat assessment donderdag al plaatsvond, maar wel 1000km verder. Even niet over nagedacht dus. Gewoon voor die test, met als mogelijke job afwassen ben ik 1000km gereisd. Swoit, ma dat was dus maandag. Doordat ik al mijn nachten tot woensdag in het hostel had betaald, kon ik niet anders dan woensdag een vliegtuig te nemen. Een chanceke dat er een vloog dat nog plaats vrijhad.
Den dinsdag heb ik dan een RSA cursus gevolgd, dat is ne cursus om alcohol te mogen en kunnen serveren in Australie. en amai, ze hebben daar hier serieus wat wetten over ze. Zo mag je dus niemand alcohol serveren waarvan je denkt dat hij snel zat kan worden. we hebben dan enkele mantra's geleerd die we kunnen gebruiken zoals: "i believe if i serve you any more alcohol you may become intoxicated. Therefore at this stage i can only offer you water, tea or coffee, or a soft drink" mja, ziet ge me da al zeggen? anyway, op t einde van den dag hadden we dan een openboek examen, met overleg met de andere studenten en heb ik het certificaat behaald, ik mag nu dus pinten serveren. ole. den dag erna dus overgevlogen en nog nen helen boel papierwerk in orde gemaakt.
Donderdagochtend was het dan dat assessment. Dat was met 5 andere kandidaten en 2 observatoren. Het waren eigenlijk drie groepstaken en daarbij keken ze of je t juiste profiel had voor Cirque Du Soleil. Nu bon, op t einde vroegen ze me vrijdag terug te komen voor n laatste interview dus ik had t opnieuw gehaald! Gisteren hebben ze dan gekeken waar ze me konden plaatsen, en wat ik juist wou. Ze zouden me dan maandag bellen, maar gisterenmiddag kreeg ik n telefoontje met het goede nieuws dat ik er mag beginnen! ben ik best wel fier op ze, ze hadden immers 800 sollicitanten (ook wel 150 nodig, ma toch)! maar dus ik zal in het food and beverage team zitten (nie afwassen!) en dat zal er voornamelijk uit bestaan om pop corn, ijsjes en drank te verkopen, is dus wel best n goei jobke! Dus ale, die 1000km was de moeite. Ik zit dus nu voor n kleine twee maanden in Brisbane. Volgende week heb ik een inductionday, en den 8ste begin ik. Dat is allemaal echt ideaal, want de job is tot de 17de december, en Karen, mijn nieuwe travelmate komt 5 dagen daarna. hopelijk kan ik dus een beetje sparen en kunnen we dan weer veel trips doen, en amai, daar kijk ik al naar uit ze!
Nu heb ik dan nog den tijd om een kamer te vinden, want zo twee maanden in n hostel da's ook nie alles. Blijkbaar is het toch nie simpel om zomaar iets te vinden, maar bon, we vinden wel iets.
En zo, voila, nu ben ik ook weer ne werkmens zie, wie had dat gedacht? Maar da betekent dus wel dat ik jullie nie meer wil horen klagen e :p.

8 Comments:

Blogger caroline said...

ik krijg die ne f*cking layout ineens nie meer goed! :-(
potverdekke

11:35 PM

 
Blogger Miss K said...

:-) over lay-out niet wakker liggen, ik kan vandaag zelfs mijn nieuwe 'post' niet 'publishen'. Heb een discussiegroep van Blogger gevonden en blijkbaar zijn er tal van problemen nu. Seg, wij schakelen over naar winteruur vanavond, schakel jij dan over naar zomeruur? En wat verlijfplaats betreft: Davina kent misschien iemand die nog een kamertje vrij heeft of zo? Zij verhuurt haar kamers ook steeds aan buitelandse studenten. Kan geen kwaad haar eens te bellen. Succes met de job!! x

2:53 AM

 
Blogger caroline said...

t is blijkbaar al min of meer opgelost... ik hoef me dus niet aan te sluiten bij de bloggerdiscussiegroep met problemen :-)
ik heb Davina n paar dagen geleden gemaild, maar nog geen antwoord, ma k zal ze morgen dan wel eens bellen...
doei!

5:45 AM

 
Blogger Miss K said...

bij mij ook ineens mijn 'post' toch verschenen! Een Blogger-techneut zal het probleem opgelost hebben. :-)
Rats vergeten: ben onlangs Fredje toevallig tegengekomen en moest jou de groetjes doen. Heb hem maar 2 seconden gezien, dus voor de rest geen idee hoe het met hem gaat.

6:46 AM

 
Blogger E. Stilker said...

Hallo, ben via Kristof's blog bij je terecht gekomen. Leuk om te lezen dat je bij Cirque du Soleil bent terecht gekomen. Toevallig woon ik in hun thuisstad Montréal.
'k Zit een beetje in hetzefde schuitje blijkbaar. Ik ben ook druk op zoek naar werk. "k zoek het eerst nog wat in de reclamesector (hopelijk kan mijn 5j ervaring bij een Brussels bureau wat gewicht in de schaal leggen), anders ga ik ook zeker de horeca kant uit.
Lees net dat je voor 2 maanden in Brisbane gaat zitten. Heb een goede Duitse vriendin in Brisbane, dus als je wil kan ik je me haar in contact brengen.

10:17 AM

 
Blogger Stoffel said...

hey!
congratz met de job!
en dan nog wel voor cds! :-) super!
x

12:10 AM

 
Blogger jaaan said...

I believe if i serve you any more calippo's you may become magnumed. Therefore at this stage i can only offer you waterice, ice-tea or coffe-ice (also known as mokka), or a soft-ice!

Ge gaat dat goed doen! ps ik begin de 26dec ook in het buitenland te werken. Ook met ijs (wel liever sneeuw)

9:50 AM

 
Blogger M said...

applaus, applaus!!!
gaat de alegria u nu niet rond de oren vliegen?

10:27 AM

 

Post a Comment

<< Home