Sunday, November 12, 2006

Werken, werken, werken

Vooraleer ik nog meer ongeruste berichtjes krijg: een blog-update!!! Ik leef nog, jawel, maak u geen zorgen, ik heb het gewoon ongelooflijk druk! en neen, zelfs ik had geen drukke tijden verwacht hier beneden, maar goed, als ne mens geld nodig heeft, moet m er iets voor over hebben ee. Ondertussen is het werk bij Cirque du Soleil dus begonnen, en het is best wel hard werken! Hoewel ik niet meer uit het hoofd moet rekenen zoals in de zomerbar, en ik alles kan scannen, vereist mijn job toch een zekere concentratie om te verstaan wat de klanten precies willen. De aussie uitspraak van Chardonnay is nog altijd moeilijk te herkennen, en als ik na drie keer vragen het nog niet weet dan ga ik voor 'a white wine, sir?'. Swoit, ze horen ook wel aan mijn accent dat ik niet van australie ben, dus ze kunnen dat wel begrijpen. En ook als ik euros vraag in plaats van dollars weten ze wel hoe laat het is :-). Bon, maar da zal nog wel vlotten. Maar dus, wat doe ik daar precies, voorlopig ben ik bijna altijd kassierster geweest, ik vermoed dat ze dat doen om te laten zien dat ze een internationaal gezelschap zijn, en dan neem ik dus de orders op en roep ik naar de 'runners' wat ik nodig heb. Two popcorns, a heavy (= een pintje) and a bottle of water. En dan komt iemand da brengen! haha, ale bon, t is heel leuk, alleen komt de zomer eraan en begint het in Brisbane serieus warm te worden! En dan moet ge weten dat ik tussen het popcorn en hotdogmachien sta, in een tent zonder airco, met een pet op mijn hoofd, nen dikke warme zwarte polo, zwarte schort en zwarte broek... maar goed, ik ben nie de enige daar die t warm heeft. Tijdens de show, die trouwens ongelooflijk goed is en echt een van hun betere voorstellingen, moeten we kuisen. kuisen, kuisen, kuisen tot we erbij neervallen. Op het einde van de dag moeten we alle overschot dat er is gewoon wegsmijten, soms twee grote vuilzakken met popcorn, 30 hotdogs, 20 glazen champagne, ale, echt erg. We mogen er zelfs nog nie naar kijken bij wijze van spreken. Maar swoit, we verdienen centen! En die heb ik nodig, al was het maar om mijnen uniform terug te verdienen, en om mijn trein naar daar te kunnen betalen. Als buitenlander moeten we hier 30 percent taxen betalen, en voor de lonen dat ze hier uitbetalen is dat erg veel. Alleen al om mijn vervoer te bekostigen, werk ik een uur. En bon, als er maar een voorstelling is op den dag, dan werk ik maar vier uur in het totaal, dus echt sparen is moeilijk...
Maar dat wat betreft het circus. Ik heb namelijk nog een ander jobke. Het zoeken naar een goed verblijf was moeilijk, en daarom heb ik een andere oplossing gevonden. Ik logeer nu in n goed hostel en werk daar drie uur per dag for free accommodation. T is eigenlijk een uur en 45 min werken, maar we moeten wel drie uur ter beschikking blijven. Dus elke morgen, tussen negen en twaalf vervang ik de lakens van de mensen die vertrokken zijn. Makkelijk verdiend, en ge moet er nie voor wakker zijn :-) ideaal dus. Maar dus ja, t enige wat ik hier doe is werken, en na t werk uitgaan, maar da ga k nooit volhouden... Vandaag heb ik ne vrijen dag in de cirque, en amai, die kwam echt wel gelegen. De vorige tien dagen had ik geweldig leuke roommates, ik heb me werkelijk ziek gelachen met hen, maar dus ja, da was altijd na het werk, en dat betekent een serieus tekort aan slaap. helaas zijn ze gisteren vertrokken, en k ga ze echt missen! dat is echt raar ze, ge kent die mensen 10 dagen en toch zijt ge zo 'close' met hen. maar goed, er zit nog ander leuk volk in t hostel, dus da's geen probleem.
Bon, hier ga ik het dan bij laten zie. Ik ga een keer gaan eten, en voor de rest is het laundry-day, want ja, da moet soms ook gebeuren. Beste mensen, hou me goed op de hoogte van de (zelfs kleine) dingen die gebeuren op het thuisfront en tot binnenkort!

11 Comments:

Blogger Stoffel said...

haha idd blij eens iets anders te lezen dan over hagelwitte stranden, palmbomen en cocktails... goe bezig! en te warm is mssn dan toch wel beter dan dit miezerig maandag-ochtend-grijze-herfstweer...

2:57 AM

 
Blogger Miss K said...

Carolientje! Zo leuk nog eens een berichtje van je te lezen! Begon me inderdaad af te vragen hoe het daar ondertussen is. Al dat harde werken heeft toch een mooi doel (het geld terug opdoen) en ondertussen leer je nog een pak nieuwe mensen kennen! De laatste nieuwtjes van de zomerbarbende kan je wel op de talloze blogs volgen denk ik :-) Dikke zoen!

10:48 AM

 
Blogger jaaan said...

Jeuj post van ver!
Morgen ga ik ook nog eens drankjes verkopen op een evenement (George Michael), zal aan u denken!

3:54 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Hey meid,

'k heb al vaak aan u gedacht, maar nu pas weer de tijd gevonden om bij te lezen wat ge down under allemaal 'uitvreet'.

Ge hebt het blijkbaar drukdrukdruk in uw 'cirque'. Welke show spelen ze daar eigenlijk op dit moment? Ben je't vakantiesfeertje al beetje verloren met alle drukte en paperasserij'...???

Bon, 'k ga u nog ne keer ne 'persoonlijke' mail sturen met mijn updates.

Hou u goed!!
Dikke kus,

Katrien

11:43 AM

 
Anonymous Anonymous said...

ik kwam even piepen en zag dat het goed met je was.....-)

1:32 PM

 
Anonymous Anonymous said...

eindelijk weet je nu ook eens wat werken is... nu voelen wij ons in het Belgenland toch niet alleen... Hier niets dan zalig weer, ontspannen... een echte vakantiesfeer dus :s hopelijk kan je toch nog een beetje relaxen en genieten...

dikke kus,

Lieselotte

3:36 AM

 
Blogger caroline said...

ik weet inderdaad wa werken is. 54 uur per week ben ik ne werkmens, kunt ge u da voorstellen? ge zou bijna zeggen dat ik ne workaholic ben! het relaxen en genieten van de zon zal dus voor binnen vier weken zijn...

9:28 PM

 
Blogger Miss K said...

Nog maar 4 weken! Meid, wat ben ik aan het aftellen!! Ik heb ondertussen Davina kort gesproken, haar computer werkt niet, dus per email is ze niet te bereiken. 't is ondertussen zeker dat we met oudejaar in Sydney bij Brian kunnen verblijven, hij gaat ons ook de leuke plekjes in de stad tonen. Joepie!

9:42 AM

 
Blogger Bregje said...

Hei Caroline! Ik was je blog eigenlijk een beetje vergeten, tot ik daarstraks opeens dacht: hoe zou het eigenlijk met Caroline in Australiƫ zijn?? En toen ben ik dus eens gaan piepen op je blog... om vervolgens te zien dat alles heel erg goed gaat en dat je geweldig je plan trekt! Echt leuk om te lezen wat je zoal aan het doen bent!! Mexico was ook een heel avontuur, maar dat is een te lang verhaal om hier op te schrijven, we zullen onze ervaringen wel eens uitwisselen bij pot en pint! Momenteel ben ik mijn best aan het doen om er een zinnig werk over te schrijven, ahum :-) Ik wens je nog heel veel plezier!! Dikke kus, Bregje

11:23 AM

 
Blogger Stoffel said...

update! update! update!

6:17 AM

 
Blogger Miss K said...

update! update! update! :-)

6:43 AM

 

Post a Comment

<< Home