Sunday, December 03, 2006

U vraagt, wij draaien: een update!

Hellow hellow,
het leek nog maar net geleden dat ik wat had geschreven, maar niet dus! er is echter niet echt veel gebeurd sindsdien, ben nog steeds aan het werken. Helaas begint het werk serieus tegen te steken en ik ben de dagen echt aan het tellen tot ik weer vakantie heb. ik weet nu hoe cirque du soleil draait, en t was echt nie wat ik ervan verwacht had. ik word gek van hun commerciele gedoe. ze zochten mensen die goed in een team konden werken, maar ze zitten nu heel de tijd competities te houden, geven prijzen aan de beste sellers, en ale ja, ze zetten ons tegen mekaar op. Ze benadrukken ook constant dat we aan ons gemiddelde van 2.5 moeten denken. we moeten namelijk proberen gemiddeld 2.5 dingen te verkopen per klant. maar das echt veel, gezien de prijzen zo hoog zijn (en dan moete weten dat alles wa ze verkopen winst is). sommige mensen schieten u af wanneer ge zegt hoeveel het is voor n fleske water. ale ja, da zijn zo van die dingen... we moeten voortdurend upsellen en da doe ik nie graag. en in principe is da nie zo erg als ik mijn 2.5 nie haal, ik word toch per uur betaald, ma bon, ze herinneren u der genoeg aan. Er is ook al n behoorlijk deel van de groep gestopt, en dan willen ze ons natuurlijk houden tot het einde. ik zal dat ook wel doen ze, t is nog maar twee weken, ma toch, moest ik andere alternatieven hebben, ik zou nie lang moeten nadenken. wij werken allemaal 'casual' en dat betekent dat wij geen contract hebben ofzo. elke avond als wij komen werken worden wij zogezegd opnieuw aangenomen, en als we naar huisgaan, stopt de samenwerking. ale ja, allemaal n beetje n rare werking hier ze.
amai wat mis ik de zomerbar!
Maar bon, dat dus wat het werk voor Cirque du Soleil betreft. smorgens doe ik nog steeds de housekeeping en omdat ik da nu al n tijdje doe, ben ik gepromoveerd om in de staffroom te verblijven. nu ja, gepromoveerd... room 18 is nogal berucht in het hostel, en ik was nie bepaald content toen ze zeiden dat ik moest veranderen. als uwen baas, ook een koreaantje btw, zegt: 'bad room, smells, dirty, boys bring girls...' dan staat ge daar nie om te springen! maar ik vind het er best wel tof! we slapen daar nu met zes, vier jongens, een duits meiske en ik, en ik heb toch al hilarische momenten beleefd. ik heb sinds ik er lig, nu al twee weken, wel nog gene ene nacht doorgeslapen, maar dat neem je er dan maar bij. de twee engelse jongens, matty and gordon, zijn de koks van t hostel, en voor de rest zuipen die pinten en slapen ze. als die snachts thuis komen, hebben we t allemaal geweten. soms te zat om te herinneren welk hun bed is, op andere avonden springen ze op iemand anders die goed aan t slapen is of gooien ze met nen strandbal naar u, vragen ze u tien keer of ge aan t slapen zijt, op andere momenten vallen ze op de grond in de badkamer in slaap, ale ja, zo zot als n achterdeur. dan hebben we Fer, nen hollandsen johnny die veel te veel drugs neemt en daarom nooit moet slapen. gemiddeld maar ene keer per week :s. wat dat diene allemaal uitspookt, k zou t nie weten. hij is een van de managers van onze bar en best wel ok, maar k zou er nie graag ruzie mee hebben :-) dan is er nog ne veel te coole skater uit Vancouver, die nog maar drie dagen in onze kamer is. hij ziet er wa akelig uit, en zegt minstens vijf keer fuckin' in elke zin. liefst in combinatie met awesome... that's fukin' awesome man, hmm no it's not... ale ja, da is zowa de vreemde eend in de bijt, hoewel we allemaal heel verschillend zijn. Tenslotte is er Pia, zij doet mee de housekeeping , en is een van de weinig toffe duitse meiskes die ik ken. hehe. ik ga proberen wa fotos te nemen da ge u der een beeld van kunt maken, want t is de moeite!
en voila, zo hebt ge weer nen update e. nog twee a drie weken en dan verlaat ik brisbane. nieuwe oorden! nieuwe verhalen! hopelijk een strand! vakantie! en dan kan ik jullie weer jaloers maken. hehe. see you!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hoi hoi

Eindelijk wel zielig voor jou. Iedereen zit eerst te zagen voor een update en wanneer er dan ene komt dan krijg je na drie dagen nog geen respons. Vandaag neem ik dus wat tijd voor jouw blog.

De laatste update hier in Heverlee is dat de kerstboom er al staat. In tegenstelling tot vorig jaar hebben we nu wel nog plaats om te bewegen. Voor de rest hou ik me bezig met zonnedansen want ik ben de regen hier meer dan beu.

Dansende groetjes

Anneke

11:47 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Hoi hoi

Eindelijk wel zielig voor jou. Iedereen zit eerst te zagen voor een update en wanneer er dan ene komt dan krijg je na drie dagen nog geen respons. Vandaag neem ik dus wat tijd voor jouw blog.

De laatste update hier in Heverlee is dat de kerstboom er al staat. In tegenstelling tot vorig jaar hebben we nu wel nog plaats om te bewegen. Voor de rest hou ik me bezig met zonnedansen want ik ben de regen hier meer dan beu.

Dansende groetjes

Anneke

11:47 AM

 
Blogger Miss K said...

hellooo! anneke heeft wel een point... eerst zit ik om een update te roepen en dan laat ik geen comment achter.. MAAR we hebben ondertussen al wel gemaild he :-)

nog 14x slapen...

1:35 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Yoooooo,

Leuk je avonturen te kunnen volgen, ook al is t soms met een paar dagen vertraging: we blijven t regelmatig checken! Ik kan niet wachten op de foto's van al die johny's en marina's! Op de site ermee! Hier begint de blok stilaan voor iedereen rond mij, ikzelf heb ook een examen binnen een goeie week, en daarna terug stage! Ook interview met de proffen volg zaterdag dus niet vergeten duimen :) Met andere woorden, tis druk genoeg! Geniet van je vakantiemomenten daar, maar ook van je 2.5! Je gaat da nog missen :) :)

Stilaan kerstelijke groeten,
Ollie

7:04 AM

 
Blogger caroline said...

ik denk niet dat ik de 2.5 zal missen. Cirque du Soleil zal nooit meer zijn wat ik er van dacht... maar euh...nog maar 4 dagen!
ik duim zaterdag, en fotos van den johnny komen zenne (t is maar ene johnny, de rest is, euh, anders ;-))

11:28 PM

 
Anonymous Anonymous said...

wel snachts duimen he, want voor mij is da overdag :)

10:00 AM

 

Post a Comment

<< Home