Saturday, January 27, 2007

under down under

hela! toch weer eventjes geleden, daar gaat mijn goed voornemen! ma goed, dan weet ik nu wel wat te schrijven :-). Mijn vorige update was vanuit Adelaide, nog voor Karen vertrok. Ondertussen is het al bijna twee weken geleden dat ik haar heb uitgewaaid aan de bushalte... snifsnif.
na karens afscheid ben ik nog n viertal dagen in adelaide gebleven, wat eigenlijk wat te lang was, viel niet echt veel te beleven en t was er ook erg warm; zeker in tegenstelling met de daaropvolgende bestemming: Hobart in Tasmania. een dikke twintig graden verschil tussen de twee steden, dus da kan wel tellen e! nu ja, Tasmania heeft nu eenmaal een ander klimaat dan het mainland waardoor het dan ook volledig anders is van omgeving: veel bossen, regenwouden, groen, watervallen, bergen, alles wa ge wilt. ik heb daar dan een vijfdaagse tour gedaan met 20 andere backpackers, gelijk sardientjes in een buske, ma t was geweldig.
den eersten dag zijn we vertrokken met gietende regen, ma gelukkig is het in de namiddag opengetrokken en eigenlijk hebben we best wel goed weer gehad. koud, ma niet te veel regen. we hebben supermooie beaches gezien langs de oostkust, waaronder baaikes waar ge eerst n uur n half door de bergen moest stappen om er te geraken, maar ook grote verlaten stranden in the bay of fires, ale, heel erg schoon allemaal. daarna zijn we t binnenland ingetrokken, zijn we wat gaan wandelen in n paar rainforests en dan zijn we richting Launceston gereden, de tweede grootste stad in Tassie. Daar hebben we dan n schone wandeling gemaakt om op een zalige locatie te gaan aperitieven... mmm heerlijk... in het midden van de bossen lag een meer met een groot grasterrein naast, ideaal om de zon achter de bergen te zien zakken. Den dag erna richting Cradle Mountain gereden, gelegen in een van Tasmanias world heritage areas, en daar zijn we dan gaan stappen. Een stevige wandeling van zes uur. eerst naar een lookout geklommen met een fantastisch uitzicht (hehe) en daarna rond Dove Lake gewandeld. savonds lasagne geboeft en gaan slapen, want de volgenden dag was het weer om kwart voor zes uit de veren, om n uurke later in de bus te zitten zodat we tegen halft acht opnieuw aan een drie uur durende wandeling konden beginnen. ale ja, ik heb er wa aan mijn conditie kunnen werken. amai! verder nog wa rondgecruised met het buske, hier en daar een watervalleke gaan bekijken, of andere sceneries, ale bon ja, relaxt, veel schoons gezien, was meer dan de moeite...
Na ons afscheidsfeestje twee dagen geleden, ben ik eergisteren terug naar melbourne gevlogen en heb ik met een paar bekenden vanuit Brisbane Australia Day gevierd. Gisteren werd ik dan opgepikt door Ian, ne local :-) die ik heb leren kennen in Tassie, hij was de gids van een andere groep en heeft mij geinviteerd om n paar dagen bij zijn familie te gaan logeren in Geelong. Dat is n uurke van Melbourne, aan het begin van de great ocean road. ik moet zeggen dat t nog eens goed doet om even in n huis te wonen met n echte keuken, een echte badkamer en een gewoon bed in plaats van bunkbed. super. vandaag terug in t stad, want t is de final van de australian open, en ik ben klaar om volledig voor Gonzalez te supporteren! woehoew, ben eens benieuwd, ik denk da ik ga verloren lopen tussen t volk, ma ale, gaat wel plezant worden. Morgen doe ik dan nog eens n stukje great ocean road, en overmorgen vlieg ik naar t midden van Australia, Alice Springs! Wie had da gedacht. Stond niet echt op mijn planning toen ik in Belgie zat, ma k moet zeggen da k da nu toch nie kan laten liggen, dus voila, daar ga ik dan weer op tour voor n kleine week en tegen dan krijgen jullie opnieuw een update over de hitte daar, de rode kleur, de insecten, maar ook misschien over een of andere rotsachtige formatie aldaar, ale ja, da staat mij en jullie allemaal te wachten. tot dan! x

5 Comments:

Blogger Miss K said...

OH WOW! Shit, toch jammer dat ik Tassie gemist heb! Zo te horen echt wel de moeite geweest!! Kijk al vol ongeduld uit naar het verslag over Alice en Uluru... xx

1:37 AM

 
Blogger Miss K said...

Heb net de foto's ook bekeken: PRACHTIG! Ooit, als ik terug geld om mijn spaarboekje heb staan, ga ik terug! :-)

1:40 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Aha, zie dat je niet gekidnapped wordt door de aboriginals in Alice Springs. Anders kom je nog met zo'n neusbeentje thuis.

8:07 AM

 
Blogger Stoffel said...

een of andere rotsachtige formatie?
jeuj!!

3:54 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Terwijl ik hier zit te zwoegen voor mijn examens, zit jij daar te toeren. Nice. No problem. Dankzij jouw blog heb ik tenminste iets om van te dromen tijdens mijn pauzes. Zusje, ik wens je heel veel plezier op je toer in het centrum van Australiƫ!!! Be good en laat die aboriginals zien hoe goed wij belgen ons kunnen redden in de broesse...
Domi

2:10 PM

 

Post a Comment

<< Home