Friday, January 12, 2007

*wildlife, nature, stars*

G'day mate!
Net terug van onze tours, en t was fantastisch! Na de hittegolf in Melbourne was t op onze eersten dag wel een pak kouder, zo'n vijftien graden verschil, bewolkt en veel wind, ma de twaalf apostelen en de great ocean road waren nog altijd indrukwekkend. Den tweeden dag was opnieuw zonnig en warm en zijn we verder naar de grampians gereden, een national park alwaar we een stevige wandeling hebben gemaakt naar den top van een of anderen berg. savonds was t aussie barbie met zicht op een wei vol rondspringende kangoeroes, ale, er zijn lelijkere plaatsen om te barbercuen. Den derde en laatsten dag van onze eerste tour zijn we gestart met een wandeling naar ne waterval en vervolgens hebben we lang lang op de bus gezeten naar adelaide. Daar hebben we savonds nog een mini afscheidsfeestje gehouden met de groep en de volgende morgen kwamen ze ons al oppikken om naar kangaroo island te gaan. Na een korte bustrip zijn we op een vissersbootje naar het eiland gevaren, ondertussen een dolfijntje of twee gespot, en dan een ander buske gepakt om naar de lighthouse te rijden. Ondertussen weet ik wel hoe dat een vuurtoren eruit ziet, ma swoit, de omgeving was wel super mooi. Savonds zijn we dan naar onze campsite gereden in de middle of nowhere. Da was een soort garage, en een beetje verder stond er een ecologisch sanitair blok waar ik savonds een van mijn beste douches ooit heb genomen, nen douche onder de sterren, super (er was geen dak, nvdr). na dienen douche hebben we onze slaapzak gepakt en zijn we ons op t strand gaan installeren om daar de nacht door te brengen. en man, wat een nacht! ik heb nog nooit in mijn leven zoveel sterren gezien, echt da was ongelooflijk! Ge zou willen opblijven alleen maar om ernaar te kijken, echt geweldig. de volgenden dag zijn we in the little sahara gaan sandboarden, da is snowboarden ma dan op nen berg zand :-). Nu ja, echt recht gaan staan op da bord, da was toch nie voor ons bestemd, ma toch, da was ne keer leuk om te doen. Verder zijn we nog zeeleeuwen gaan spotten en wa op t strand gaan liggen. Savonds dan naar een andere kampplaats gereden en daar was echt niks. Een open stal en in t bos nen hudo (waar is den tijd!) en da was t. Back to basics, maar geweldig. Na t eten heb ik mijn allereerste didgeridoogeluid geproduceerd en heb ik volledig de smaak te pakken gekregen! ma moeilijk, heel moeilijk... Na de zonsondergang zijn we nog naar t strand gereden om pinguins te kijken en we hebben er gezien! vijf little pinguins, waar onder baby 'fluffy' pinguins, ale, da doet u wel iets! Terug op de campsite zijn karen en ik nog wat hout gaan sprokkelen en hebben we een klein kampvuur gehouden en marshmellows gegeten, super gezellig. savonds opnieuw onder den blote hemel geslapen tussen de possums, spinnen en kangoeroes. Echt, ik kan t nie beschrijven.
Gisteren zijn we nog naar koalas en zeehonden gaan kijken, en hebben een koala uit den boom zien kruipen met een babyke op zijne rug, echt iets uitzonderlijk, en ale ja, maakt het allemaal af e!
en dan verwijs ik nu naar mijn fotopagina waar alles geillustreerd staat! Met dank aan karen om fotograaf te spelen, want jammer maar helaas heeft mijn nieuw fototoestel het begeven! op den eersten dag van den tour, kunt ge dat geloven? geen enkele foto kunnen nemen, t deed zeer... ma kom, er staan er toch een paar leuke bij :-)
dada

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey,
nog geen reacties, dus zal ik anneke eens voor zijn. Zalige reis dat je daar maakt, ik krijg ook serieus goesting.
Erik

3:53 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Lap, geklopt door Erik.
Precies een zalige tijd achter de rug. En nu, nu Karen terug naar huis is, op schok met de PJ?

9:30 AM

 
Blogger Miss K said...

G'day mate! Wel... binnen twee uurtjes stap ik het vliegtuig op, gisteren nog erg leuke avond gehad met mijn achterneef... toch gek om weer naar huis te gaan. Ik vond het geweldig om vier weken met jou op reis te zijn. Geniet nog met volle teugen van Tasmanie, Alice Springs, Ulure, Perth, de west coast en New Zealand... soooo jelous! Tot binnen enkele maanden en vergeet niet om heeeeeel veeeeel foto's te nemen! hele dikke zoen

4:09 PM

 
Blogger caroline said...

ik denk dat de PJ nog altijd thuis zit :s, ma hij mag altijd ne keer afkomen :-). Dries en sarah zijn wel in t land, ma ik ben zo volgeboekt voor de komende maand met allerlei trips dat ik er een beetje voor vrees da k ze nog gaan tegenkomen, ma wie weet!

5:33 PM

 
Blogger caroline said...

en karen, het was inderdaad geweldig. ik beloof u heeel veel fotos te trekken met de nieuwe camera. dikke zoen en tot den 30ste april!

5:34 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Eigenlijk zijn wij toch ook een beetje gelukkig: wij kunnen meegenieten van uw reis, zonder er zelf aanwezig te moeten zijn. Kwestie van toch een beetje positief te denken en zo de jaloezie te onderdrukken...
Wij zijn allen trouwens zeer geboeid door je verhalen, dus laat ons niet in de steek en probeer zoveel mogelijk een computer aan te slagen.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen je zeer veel plezier wenst op je toekomstige tochten en vergeet niet full-time te genieten van deze lifetime opportunity!!!
dikke kus van je kleine zus

2:47 AM

 
Anonymous Anonymous said...

reiskriebels blijven aangewakkerd met jouw berichten,
fijn om van je te horen,
het gaat hier goed,
lekker winterweer,

vele groeten,
rosien

10:59 AM

 

Post a Comment

<< Home