Wednesday, February 21, 2007

en dan was er nog de westcoast...

ha de thuisblijvers!

een nieuw verslag want ik heb weer heel wat kilometers afgelegd en behoorlijk wat gezien zenne! Sinds het vorige verslag heb ik dus een trip gemaakt van perth naar broome, maar voorafgaand heb ik me ook eens aan het surfen gewaagd! en da was plezant zenne. ik kan nie bepaald zeggen dat ik er een aangeboren talent voor had, maar na 5 uurkes prutsen ben ik er toch ingeslaagd om een paar keer recht te staan op mijn surfplank op de golven! flink ee. den dag erna, zagen mijn knieen wel blauw en waren ze superhard gezwollen, ma ja, ge moet er iets voor over hebben ee. ma dus, da surfen wil ik nog wel eens doen.

maar dan, onze negendaagse safari naar broome. voor de geografische aussieleken onder jullie, broome ligt in het noordwesten van australie, waar het nu wet season is, maar meer daarover later :-). De eerste drie dagen van onze tour hebben we vooral gespendeerd in of naast de bus. in, omdat we gemiddeld 700km per dag deden, naast, omdat we 8 keer panne hebben gehad. na den achtste keer was de organisatie wel zo vriendelijk om een andere bus te sturen. Betsy, zo heette onze 4WD, kon het nie meer aan. miserie, miserie, miserie, want zo de eerste drie keer panne hebben is nog wel lachen, maar derna nie meer eigenlijk. ma goed, naast dat hebben we wel weer veel mooie dingen gezien! de pinnacles: zandstenen, veel kleiner dan in de brochures, ma toch speciaal, kalbarri national park: mooi mooi, de vele eindeloze stranden: beauuutiful, ale voor elk wat wils. Toen we in Monkey Mia een duik namen in de zee en wa met den bal waren aan t spelen, zwommen er plots twee dolfijnen op nog geen twee meter van ons. verschieten zenne, als ge de gelaatsuitdrukking van diegene tegenover u ziet (diene dacht dat t haaien waren), ale hilariteit alom, ma nen dolfijn! zo dicht! zonder ervoor te moeten betalen! (alle tours, zoals zwemmen met dolfijnen, zijn hier stinkendduur) fijn fijn fijn. den dag erna zijn we gaan driftsnorkelen in Turquoise Bay, driftsnorkelen is snorkelen zonder te hoeven zwemmen, want ge drijft gewoon mee met de stroming van t water. en ale, veel schone viskes, veel rare viskes ook, en ook ne schildpad!, en die heb ik alleen gezien, want was wa aan t verdwalen, zag diene schildpad en ben erachter gegaan, ale, heel speciaal, onbeschrijfelijk. Verder zijn we ook naar het Karijini National Park geweest. Het was op t randje, want de dagen ervoor waren er bushfires, ma we mochten er toch in! en ben blij zenne, want echt de moeite! we zouden er gaan hiken, ma door het weer was da een beetje moeilijk, het was er namelijk verschrikkelijk warm. 50 graden in de schaduw om 11uur sochtends, gene zever! ale ja, ik had best wel wa langer kunnen wandelen dan we gedaan hebben, ma bon, ge zijt me ne groep, en nie iedereen kan er even goed tegen. (ge went wel aan de warmte). maar, k mag nie klagen, we hebben prachtige gorges gezien, waarda we dan in konden zwemmen, ale ik wou da ge der allemaal bij waart zoda ge zelf kon zien en waarnemen wa ik voelde! ik kan da hier allemaal zo moeilijk beschrijven, maar ale, ge snapt het wel, t was ongelooflijk mooi en leuk. de pools/gorges waren enkel te bereiken door smalle paden, door t water, door n stukje abseiling, ale ja, ongerept allemaal en geen andere mensen te zien, nu ja, we waren wel met 20 man, ma swoit. ale ja, karijini was wel mijn ding :-). we hebben daar twee dagen gekampeerd en dan de laatsten dag gekampeerd naast eighty miles beach (ge raadt nooit wat er daar te zien is :p). maar na drie dagen zonder douche, in de rode woestijn, zijt ge ook wel erg blij met den eersten douche die ge neemt! waha, mijn kleren en lijf zagen allemaal rood, ja, ge zit voortdurend in t stof... en neen, ik zit er helemaal nie mee in om vuil rond te lopen (hehehehe), maar ik moet toegeven da ik enorm heb genoten van zeep, propere kleren, shampoo, fris water, ale, ik kan ook content zijn met kleine dingen :-).
Tenslotte aangekomen in Broome, daar was het nog steeds 45 graden, maar nu kwam de vochtigheid erbij, en daar kon ik nie goe tegen. zweten, zweten, zweten, nen douche kon t nie verhelpen. dus toch een beetje blij dat ik terug in het droge Perth zit...

maar niet voor lang meer! in exact drie uur zit mijn australisch avontuur erop en zit ik op t vliegtuig richting Nieuw-Zeeland! Ongelooflijk hoe die bijna vijf maanden hier voorbij zijn gevlogen! ik zou gerust wa langer kunnen blijven, ma ja, aan alles komt een einde en ik kijk toch ook wel uit naar het groene kiwiland. binnenkort meer daarover. toedeloe!

1 Comments:

Blogger Miss K said...

Joepie een update! WOw, die westkust is precies wel de moeite geweest! Jammer jammer toch dat ik dat allemaal gemist heb!! Nu weet ik zeker dat er nog een heel mooi stuk is waarvoor ik zeker kan teruggaan. Ben blij dat je d'er zo van geniet. En nu nog Nieuw-Zeeland! Ben benieuwd naar het volgende verslag. Tot binnen twee maanden! xx

6:36 AM

 

Post a Comment

<< Home